torsdag 5 juli 2012

Ändrade planer

I går var vi och hälsade på min kusin i Molkom hela dagen, hon bjöd på jättegod lunch och fika. Clara fick massa tyger av henne, och syplanerna snurrade genast igång. Kuddar, kjolar och allt var det nu var. På vägen hem stannade vi till och badade. Tyvärr hade solen gått i moln men det var fortfarande väldigt varmt. Jag och Theo badade inte, men de andra doppade sig och lekte en bra stund på stranden. När vi kom hem hade Måns, Clara och Viggo golf. Men tyvärr hade Theo feber så han, Viggo och jag fick vara hemma. Vi körde i allafall upp Måns och Clara och åkte sedan hem och gav Theo alvedon. När vi senare hämtade dem passade Viggo på att putta lite. Febrig Theo= ändrade torsdagsplaner. Jag skulle ha besökt min vän Åsa men vi sköt upp det eftersom Theo hade feber. Torsdag morgon vaknar vår trollunge utan feber, jätteskönt fast lite trist att vi sköt upp vår träff. Vi skulle i allafall leverera en kattunge till ett nytt hem.  När det var gjort ville barnen bada och eftersom Theo var pigg åkte vi till Revsand utanför Kristinehamn. Det blev en härlig eftermiddag på standen för alla. Theo och jag fikade mest hela tiden medan  Måns, Clara och Viggo var som tre fiskar i vattnet. Ja, de kom upp för små korta fika- och glasspausar. Theo tyckte som mig att vattnet fortfarande var i  kallaste laget. På vägen hem passade vi på att åka till frisören med Måns. Under tiden vi väntade på Måns tappade Clara sin lösa tand, hon har skrivit brev till Tandfen i kväll innan läggdags:)

1 kommentar:

  1. Hej Lotta! Det var verkligen supertråkigt att ni inte kunde komma. Killarna blev med besvikna. "Jag vill ha gäster sa lilla H!". Då bjöd vi min kollega och hennes barn. Tror du inte att vi fick ringa återbud en timme innan de skulle komma. M hade 38,7 i feber.Suck... Vi fick äta jordgubbspaj med vaniljsås till Sommar med Ernst istället. Clara är ju bara för härlig med sin kreativitet och pysselfantasi. Underbara kort på underbara barn. Vi får ses snart! Kram vännen/Åsa

    SvaraRadera