lördag 15 februari 2014

VAB och byta rum kaos!

I går var jag hemma med en febrig Theo. Tidigt på förmiddagen gjorde jag slag i en idé jag fick kvällen innan. Skifta rum åt småttingarna och Clara. Med TOTAL flyttkaos på hela övervåningen, två lite ivriga barn, en orolig katt och en  för stor säng  i en allt för liten dörröppningen lyckades jag efter många timmar få alla möbler till sin nya plats. Claras "gamla" rum skulle ha renoverats senare i vår men som jag säkert sagt tidigare väntar vi på att garderoberna i hennes rum ska flyttas ner i källaren och innan det måste källargolvet gjutas. Så det här var nog den bästa lösning så länge. Kanske blir hon kvar i det "nya" rummet. Till en början blev hon väldigt besviken att jag bytt rum utan att fråga, förbereda henne men nu är hon jätte nöjd.





Jag hade nog tänkt att Clara skulle få lite andra färger i sitt rum, men nog tur vi ändrar på lite i taget. Vi har rensat rejält och det finns mycket kvar. Hon leker säkert inte med allt längre men frågar jag henne finns det inget som ska bort;)


Viggos lilla vrå. Theos är inte riktigt klar, det fattas en hylla som förhoppningsvis kommer upp till veckan. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar