söndag 15 april 2012

Påsklovet!

Den här veckan har barnen haft påsklov, vi har mestadels varit hemma och tagit det lungt. Vädret har inte varit det bästa så vi har faktiskt tillbringat den mesta tiden inomhus. Clara och jag har möblerat om lite i hennes rum. Jag vet inte riktigt om det blev till det bättre men hon blev nöjd. I fredags var jag och barnen bjudna till min barndomsvän Åsa (med bloggen "Nylyckan"). Hon bjöd på mumsigt fika och det var så kul att träffas igen. Måns, Clara och Viggo blev snabbt vänner med hennes jätte gulliga killar. Måns sa senare på kvällen: - Mamma, synd att du och Åsa inte är systrar för då kanske vi skulle träffa hennes barn oftare, gulliga kille. Både Måns och Clara har redan planerat vad de ska baka tills vi bjuder hem dem. Synd att jag inte hade kameran med, Åsa med familj har så fint hemma och så stort (se bilder i hennes blogg). I går lördag hade Måns hockey avslutning med bowling och mat, resten av familjen åkte och badade under tiden. Av en slump träffade vi syster Camilla med barn i badhuset, de följde sedan med oss hem på kvällen och åt och lekte. Måns blev överlycklig att träffa kusinerna han också efter en trevlig avslutning. I dag söndag har vi varit ute och grejat i trädgården, Jan har bytt däck på min bil. Nu måste jag sluta skriva för nu ska Viggo duscha, hej svejs!

1 kommentar:

  1. Hej Lotta! Vilka söta barn du har. Vi kommer gärna på fika snart igen. Kanske i maj? Bäst att passa på nu när jag fortfarande slutar 13.00 nån dag i veckan. Ha det bäst! Kramis

    SvaraRadera