lördag 23 juni 2012

Midsommar!

Under veckan som varit har söta kusinen Astrid varit här, Claras bästaste, bästaste kompis som hon sa för inte så länge sedan. I torsdags kväll när vi skulle plocka blommor till midsommarstången ramlade Clara och slog upp sitt knä så Jan fick åka med henne till akuten. Några timmar senare och mitt i natten kom de åter hem med igensytt sår. Stackare, ingen dans för henne. Midsommaraftons förmiddag ägnade jag åt att göra klart midsommarstången och midsommarlunchen som vi senare åt hemma hos oss med mina föräldrar, bröder och syster med familj. Kaffepåtåren blev som vanligt vid byns gemensamma midsommardans. På kvällen grillade vi hos Jans föräldrar tillsammans med syster med familj och även Jans syster med familj. Det blev några kubbmatcher mot barnen. Härlig dag och kväll med toppen väder men det tyckte tyvärr även knotten som också de festade loss på kvällen. Jan for vidare på galej medan jag och barnen for hem till våra sköna sängar glada, trötta och mycket nöjda med årets midsommarfirande.

3 kommentarer:

  1. Hej Lotta! Gud så söta och fina barn du har och vilken sommarkänsla i korten. Hoppas att allt är bra med dig?! Jag jobbar en vecka till sedan har jag fem veckor semester. Kanske en fika vecka 27 hemma hos mej? Kram

    SvaraRadera
  2. Hoppas att allt är bra med Clara!?Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi hade tur med vädret, härlig sommar dag! Vi kommer gärna och hälsar på er då, Jan jobbar fortfarande så vi har inget planerat. Clara mår bra, hon är bara lite stel. Det är säkert bara bra så att såret läker fint. Ha det bra! Kram Lotta

      Radera